Ylös

Sportvalley tarjoaa ravinto- ja liikuntavalmennusta kaikille hyvinvoinnistaan kiinnostuneille.
Sportvalley tarjoaa lisäksi ravintovalmennusta ja -tietoutta urheilijoille ja nuorten urheilijoiden vanhemmille. Valmennukset perustuvat uusimpaan tutkimustietoon, jota on höystetty pienillä omakohtaisilla twisteillä, joten toimimattomat trendidieetit jätetään omaan arvoonsa.

Sportvalley

Info

Ravintovalmennuksissa käydään läpi asiakkaan ruokailutottumukset ruokapäiväkirjan avulla ja lähdetään rakentamaan niistä terveellisempiä. Valmennukset eivät siis ole tyypillistä tusinakamaa, joissa jokaiselle asiakkaalle jaetaan sama ”tällä ruokavaliolla laihdut-ohjelma”. Ruokavaliot koostetaan asiakkaan tavoitteita, tarpeita ja toiveita kuunnellen. Tavoitteita voivat olla esimerkiksi lihasten kasvattaminen, rasvan määrän vähentäminen tai yleisen jaksamisen ja hyvänolontunteen lisääminen. Liikuntavalmennuksissa asiakkaan haastattelun jälkeen suunnitellaan yhdessä ohjelma, joka sopii asiakkaan päivä- ja viikkorutiineihin. Liikuntaohjelma räätälöidään yksilöisesti vastaamaan asiakkaan toiveita ja tavoitteita.

Riippuen asiakkaan tarpeista, valmennukset voivat sisältää henkilökohtaisia tapaamisia. Yhteydenpito voidaan toteuttaa myös puhelimen tai sähköpostien välityksellä. Valmennukset sisältävät kuitenkin aina vähintään kaksi henkilökohtaista tapaamista. Ensimmäisessä tapaamisessa tutustutaan toisiimme ja asiakas saa ohjeet ruokapäiväkirjan täyttöön. Ruokapäiväkirjan analysoinnin jälkeen toisessa tapaamisessa käydään läpi tulokset ja asiakas saa ohjeet uudistettuun ruokavalioon. Tämän jälkeen yhteydenpito toteutetaan asiakkaan haluamalla tavalla.

Henkilökohtainen ravintovalmennus

Valmennus on tarkoitettu kaikille hyvinvoinnistaan kiinnostuneille. Sinulla ei tarvitse olla ennakkotietoa siitä, mitä ruoka sisältää ja mitä pitäisi syödä. Valmennuksessa käydään perusteellisesti läpi tarvittava tietotaito Sinulle räätälöityyn ruokavalioon liittyen. Tärkeintä ovat valmennettavan omat tavoitteet ja tarpeet, olivat ne sitten yleisen hyvinvoinnin lisääminen tai kuntoilun tukeminen ravinnon avulla. Haastattelun ohella valmennuksessa käytetään tarvittaessa ruokapäiväkirjaa ja kyselykaavakkeita. Ruokavaliota lähdetään muokkaamaan ravintovalmennettavan omista tottumuksista käsin.

Henkilökohtainen ravintovalmennus

Urheilijan ravintovalmennus

Ravintovalmennus on tarkoitettu sekä urheilijoille että nuorten urheilijoiden vanhemmille. Ravitsemuksella on tärkeä rooli urheilijan kehittymisessä ja palautumisessa. Tehokkaita harjoittelupäiviä tulee enemmän, kun oikeanlaisen ruokavalion avulla urheilija sairastelee vähemmän. Eri lajit vaativat erilaisia ominaisuuksia urheilijalta ja myös ravitsemukselta. Vaikka ruokavalio on todella tärkeä osa urheilijan elämää, turhan usein syömisessä on parannettavaa. Ravintovalmennus sopii sekä urheilijoille että urheiluseuroille.

Urheilijan ravitsemus

Ravinto ja voimaharjoittelu

Ravintovalmennus on suunnattu sekä voimaharjoittelun aloittajalle ja jo pidempään treenailleelle. Ruokavalio ja voimaharjoitteluohjelma koostetaan aina yksilöllisesti valmennettavan lähtökohdat ja tavoitteet huomioiden. Päätavoitteenasi voi olla esimerkiksi lihasmassan lisääminen, rasvan vähentäminen, yleisen hyvänolontunteen lisääminen tai vaikkapa fitness-lavalle nouseminen.

Voimaharjoittelu

Ravinto – liikuntapaketti

Valmennus sopii erityisesti Sinulle, jos liikunta on jäänyt viime aikoina vähemmälle mutta nyt oma hyvinvointi on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Ravinto – liikuntapaketti sisältää henkilökohtaisen harjoitus- ja ravintosuunnitelman. Sopii erityisesti henkilölle, jolla liikunta on jäänyt viime aikoina vähemmälle ja nyt oma hyvinvointi on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Ravinto – liikuntapaketti koostetaan valmennettavan tarpeista ja tavoitteista käsin ja huomioimalla aina lähtötilanne.

Ravinto – liikuntapaketti

Ravintoluennot

Ravintoluennot sopivat niin urheiluseuroille, yrityksille kuin erilaisille yhdistyksillekin. Ruokavalio on tärkeä osa työntekijän työssä jaksamista ja ravintoluento sopii hyvin esimerkiksi osaksi TYKY-päivää. Luennon aihe urheiluseuralle voi olla esimerkiksi palautuminen tiiviin peli- tai harjoittelurytmin yhteydessä tai kilpailuun valmistautuminen.

Ravintoluennot

Kuka olen

Nimeni on Mia Laakso. Olen liikuntatieteiden maisteri, ravinto- ja fysiikkavalmentaja. Osaamisalueisiin kuuluvat hyvinvointi, kuntoilijan ja urheilijan ravitsemus sekä kehonkoostumuksen muokkaus. Pääaineenani opiskelin liikuntafysiologiaa ja sivuaineina muun muassa terveystieteitä, psykologiaa ja pedagogiikkaa. Opintojeni aikana syvennyin erityisesti liikkujan ja urheilijan ravitsemukseen. Liikuntafysiologian gradussani tutkin voimaharjoittelun jälkeisen proteiinin ja hiilihydraatin vaikutusta kehonkoostumukseen ja voimaan. Graduni ohjaajana toimi ”Lihastohtori” Juha Hulmi, ja muutama käsisalanäytteeni löytyy hänen blogistaan. Lisäksi olen saanut toimia Hulmin kirjojen esilukijana.

Olen harrastanut taitoluistelua kilpatasolla ja kilpailin yksinluistelussa yli 10 vuotta. Luistelu on edelleen lähellä sydäntäni ja tällä hetkellä ravintovalmennuksen lisäksi toimin fysiikkavalmentajana ja SM-tuomarina taitoluistelussa. Laji on tuonut minulle paljon kokemusta oman kehonkuvan muutoksesta ja sen hyväksymisestä.

Koulutan erilaisia kohderyhmiä. Luennoin mm. tuleville ravinto- ja fitnessvalmenjille ja personal trainereille terveydestä, ravinnosta ja lihaskasvusta. Olen myös luennoinut joukkueurheilijoille kuten Porin Ässille ja jyväskyläläiselle salibandyjoukkue Happeelle. Lisäksi olen luennoinut työyhteisöille kuten Satakunnan sairaanhoitopiirin henkilöstölle.

Nykyään ravitsemukseen liittyvää informaatiota on paljon ja luotettavaa tietoa on vaikea löytää. Ravintovalmennukseni perustuu tutkittuun tietoon, jota sovellan jokaisen yksilöllisten tarpeiden ja tavoitteiden mukaisesti. Syömisen ei koskaan tule olla vaikeaa vaan aina tietyssä määrin joustavaa ja mielihyvää tuottavaa!

Kuka olen

Blogi

Tavoitteena laihduttaminen? Vai kiinteytyminen? Vai rasvan määrän vähentäminen?

Kun kehoon on kertynyt ylimääräistä rasvaa, niin toinen haluaa laihduttaa ja toinen kiinteytyä. Onko kiinteytyminen hyvä tavoite? Jos kehoon on kertynyt ylimääräistä rasvaa, niin toki joitain muutoksia ruokailujen ja liikunnan suhteen pitäisi tehdä. Jos haluaa miettiä pidemmälle eteenpäin, miten laihduttaminen kannattaisi toteuttaa? Onko syöminen muuttunut liian vaikeaksi?

Tavoite esillä

Ensimmäiseksi kannattaa miettiä itse itselle selkeä tavoite. Jos tavoite annetaan ulkopuolelta, se ei todennäköisesti motivoi yhtä hyvin. Kun tavoitteena on ”laihduttaminen”, kannattaa miettiä laihduttamista ja näin ollen tavoitetta tarkemmin. Tavoitteena kannattaa olla rasvan määrän vähentäminen eikä niinkään painon tiputtaminen. Jos tavoitteena on vain laihduttaminen tai painon tiputtaminen, niin yleensä tavoitteeseen päästään tiputtamalla sekä lihasmassaa että rasvan massaa muun muassa syömällä aivan liian vähän. Lihakset ovat elintärkeitä meille, joten niistä kannattaa pitää kiinni kynsin ja hampain. Toinen yleinen tavoite on ”kiinteytyminen”. Kiinteytyminen ei itsessään tarkoita oikeastaan mitään. Mitä sillä yleensä yritetään tarkoittaa? Lähes aina kiinteytyminen tarkoittaa rasvan määrän vähentämistä ja samalla lihasten kasvattamista tai ainakin ylläpitämistä. Kun tämän ymmärtää, helpottaa se tavoitteeseen pääsyä.

Lue juttu loppuun »

Arkisto »

Blogi

YHTEYSTIEDOT

Mia Laakso
puh. 0500 262 680
mia.laakso@sportvalley.fi

 

Yhteydenotto

Nimi *
Katuosoite
Postiosoite
Puhelinnumero *
Sähköpostiosoite
Viesti *
Suojakoodi
Kopioi suojakoodi kenttään
* Pakolliset tiedot

 

Asiakaskokemukset

 

Asiakaskokemuksia
  © 2016 - 2018   Sportvalley & Dynamic Solutions